31 Mayıs 2012 Perşembe

Rıfat Ilgaz Ortada Resme göre eli belinde Hıfzı Yetgin

 Yıl 1978 Cide Özel idare otelindeyiz. Rahmetli Rıfat (Hoca) Ilgaz tepekondusundan bizim de her ay yaklaşık 15 gün kaldığımız Cide'nin sahildeki özel idarenin oteline yerleşti. Ara ara bizi kahvaltıya çağırıyor.Bir sabah kahvaltısında balkondan bizden otelin komşusu olan evin bahçesine bakmamızı istedi.Aşağıya baktık. Ne görüyorsunuz beni meslekten (öğretmenlikten) ihraç edenler dedi. Bahçede bir tavuk ve altı,yediı tanede yavrusu vardı. Ev sahibi tavuk ve yavrularına (civciv) yiyecek bir şeyler vermişti. Yavrulardan altı tanesi sarı bir tanesi siyah renkli idi . Anne tavuk sarı yavruların yiyecek yemelerine yardımcı oluyor ama; siyah yavruyu sürekli gagalıyarak yiyeceklere yaklaştırmıyordu. Sorusunu ben cevaplandırdım. Bir tavuk ve yedi yavru dedim. Başka dedi biraz daha baktıktan sonra bir siyah ve altı sarı yavru dedim. Başka, başka diye sorularını sürdürdü. En sonunda bana, ana tavuğun siyah yavruyu sürekli dışladığını keşfettirdi. Rıfat hoca o ay Öksüz Civciv'in hikayesini yazdı.

0 yorum:

Yorum Gönder

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Premium Wordpress Themes